وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

  • ۰
  • ۰

حال بزارید راه دیگر گرفتن مهریه را برای شما بگوییم که بدین صورت است زن می تواند با عرضه سند ازدواج و دیگر اسناد شناسایی و درخواست به دایره ثبت محل تنظیم سند رسمی، از طریق اجرای ثبت محل، نسبت به توقیف اموال بلامعارض شوهرش عمل کند.

 اگر بخواهید از این روش برای مطالبه مهریه استفاده کنید بایست زوج، مالی برای توقیف داشته باشد که جزء مستثنیات دین او نباشد. با این روش شما سریع تر به نتیجه می رسید و تا اینکه می توانید همسرتان را ممنوع الخروج کنید.

هزینه وکیل برای اجرای مهریه چقدر است؟

در مورد هزینه ها برای اجرای مهریه بایست بگوییم که اولا مسئله نمایندگی در به اجرا گذاشتن مهریه، نحوه هزینه و شروط پرداخت آن نظیر سایر دعاوی حقوقی، امری است که بین وکیل و موکل با توافق حاصل می شود.

هزینه وکیل در مورد گرفتن مهریه و اینگونه وکیل طلاق می تواند به فرم توافقی باشد و هر مبلغ که مورد توافق قرار دادند، در قالب پیوند خصوصی، طبق ماده 10 ضابطه مدنی، بین ایشان انشا می شود و ملاک قرار می گیرد.

دوستان توجه کنید اجرا گذاشتن مهریه یک کار تخصصی است که قبل از هر کاری بهتر است مراحل اجرا گذاشتن مهریه را از یک وکیل متخصص خانواده بپرسید.

اگر قراردادی بین موکل و وکیل وجود نداشته باشد، طبق تعرفه ضابطه نمایندگی، توافق اجرا می شود. ازین رو طبق ضابطه نمایندگی، این تعرفه شامل دو درصد از کل طلب و مبلغ مهریه است که اگرچه مشروط به حد مبلغ مهریه دارد.

مهمترین نکات حقوقی که بایست درباره مهریه بدانید:

مهریه بالای 110 سکه با معارفه و توقیف اموال نظیر ملک، دارایی، حساب بانکی، حقوق دریافتی ماهیانه و... قابل وصول است.

مهریه پس از فوت زوجه، توسط ورثه و پس از فوت شوهر توسط زوجه از اموال باقی مانده شوهر قابل وصول است.

بذل و بخشش مهریه با دست نوشته عادی به راحتی قابل اثبات نیست و این کار لازم است در دفاتر اسناد رسمی اجرا شود.

زمانی که زوجه مهریه ما  فی الذمه زوج را ابراء کند، به این بیان که بگوید تو از عقیده من دیگر تکلیفی برای پرداخت مهریه نخواهی داشت؛ این بیان باعث می شود تا وظیفه شوهر در ادای مهر به کلی ساقط شود. اگرچه ساقط شدن این حق مستلزم ثبت در دفتر اسناد رسمی است.

هبه مهریه یعنی زمانی که زوجه بگوید من مهر خود را به تو بخشیدم؛ در این حالت وظیفه شوهر در پرداخت مهریه به طور کلی از بین نمی رود. و زوجه می تواند تحت شروطی از هبه مزبور رجوع و مهر خود را مطالبه کند. خواه طلاق گرفته باشد یا نگرفته باشد.

براساس ضابطه جدید نحوه اجرای محکومیت های مالی، تضمین اجرای حبس، برای فقدان پرداخت دین مالی، در مورد مهریه تنها تا سقف 110 سکه بهار آزادی یا معادل آن اجرا خواهد شد و نسبت به مازاد، قانونگذار اثبات توان پرداخت زوج را شرط مطالبه مهریه از سوی زوجه قرار داده است.

اگر زنی وظیفه زناشویی خود را اجرا ندهد، ناشزه محسوب می شود و در نتیجه، نفقه به او تعلق نمی گیرد اما همچنان مهریه اش پابرجاست.

  • ۰۰/۰۷/۰۶
  • وکیل دادگستری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی