وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طلاق توافقی وکیل

از اقسام طلاق می توان به طلاق توافقی اشاره نمود که در قالب طلاق خلع صورت می گیرد هرچند در اصل حق طلاق با زوج می باشد اما زوجین می توانند با توافق از یکدیگر جدا می شوند.

با توجه به قانون حمایت از خانواده مصوب سال 1392 مراحل طلاق توافقی به این صورت است که زوج و زوجه با توافقاتی که از قبل گرفته شده در مورد حضانت و مهریه و نفقه که کتباً باید صورت پذیرد ، دادخواست خود را در محاکم خانواده مطرح می نمایند.

با کثرت پرونده های مربوط به طلاق ، در هنگام ارائه دادخواست مربوطه در بعضی از شهر ها به صورت الزامی زوجین را به مرکز مشاوره ارجاع داده و نظر مرکز ضمیمه می شود و شعبه دادگاه با توجه به آن نظر تصمیم گیری می نماید.

به نظر می رسد به همین خاطر مشاوره برای طلاق قبل هر اقدامی لازم می باشد.در ادامه زوجین باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند و دادخواست و توافقات خود را ثبت نمایند و از طریق پیامک از شعبه مرجوعه مطلع شوند.

توصیه می شود در صورت لزوم و جهت جلوگیری از طولانی شدن دادرسی با مراجعه به وکیل و اعطای وکالت ، مراحل طلاق توافقی را به وکیل خانواده سپرده و از حضور در محاکم خودداری نمایید.

  • وکیل دادگستری
  • ۰
  • ۰

طلاق از طرف زن

طلاق از طرف زن، طلاق به اراده ی زوجه در چهار جهت میسر است که در قانون مدنی مصوب ۱۳۱۴ آمده بود. تحولات قوانین مربوط به طلاق در قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۵۳ و ماده ی ۸ آن نمود یافت، که پس از پیروی انقلاب اسلامی ملغی شد و در سال ۱۳۵۸ طی مصوبه ای، جهت طلاق به جهات مندرج در قانون مدنی بازگشت. معهذا امروزه در اجرای موادی از قانون مدنی که به زن اختیار درخواست طلاق از دادگاه را داده، اختلافهایی به چشم می خورد که از آن جمله نوع تصمیم دادگاه در این خصوص و مهلت اعتبار آن است. به نظر می رسد تصمیم دادگاه در طلاق از ناحیه ی زوجه، مشمول قانون تعیین مدت گواهی عدم امکان سازش نمی شود و در طلاق بر اساس شروط ضمن عقد نیز باید قائل به آن باشیم که زن در انتخاب نوع طلاق نیز از طرفه زوج وکالت دارد.

  • وکیل دادگستری