وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

  • ۰
  • ۰

ضرب و شتم همسر

ضرب و شتم همسر یکی از مسائلی است که زندگی های امروزی را دچار اختلال کرده است. ضرب و شتم شریک زندگی کاری بس قبیح و ناپسند به شمار می آید و بارها در دین اسلام به این اشاره شده است که با همسران خود مهربان و بخشنده باشید.

اما متاسفانه به کرّات شاهد دعاوی ضرب و شتم میان زوجین هستیم و به همین دلیل قانونگذار، قوانینی را جهت احقاق حقوق همسران وضع کرده است.

اگر مردی عادت زشت کتکاری و ضرب و شتم همسر خود را دارد، تکرار این کار و محکومیتهای مکرر در اینباره از عواملی است که دادگاه آن را برای زن عسر و حرج محسوب می نماید و زن می تواند طلاق خود را بگیرد. همچنین زن می تواند به بند ۲ مشروط عقدنامه ( اگر شوهر آن را امضا کرده باشد ) استناد کند که در صورت سورفتار و یا سوئ معاشرت زوج یه حدی که ادامه زندگی را غیر قابل تحمل نماید زن مجوز طلاق خواهد داشت.

مراحل شکایت ضرب و شتم همسر

در ابتدا باید مسئله ضرب و شتم به اثبات برسد. برای این کار باید بلافاصله به پزشکی قانونی مراجعه کرده و نامه ای در جهت اثبات وجود آسیب های جسمی و بدنی دریافت کنید.

پس از آن می توانید این نامه را به همراه درخواست خود جهت طلاق ضمیمه کرده و به دادگاه های خانواده تقدیم کنید.

در صورتی که این مسئله به اثبات برسد ، زن مجوز طلاق را خواهد داشت چرا که ضرب و شتم از مصادیق بارز عسر و حرج به حساب می آید.

ضرب و شتم و عدم تمکین

مردان بسیاری هستند که به محض شکایت ضرب و شتم و محکوم شدن به پرداخت دیه ، شکایت متقابل عدم تمکین می کنند. اما باید در پاسخ به این دسته از عزیان این گونه عنوان کرد که هب هر حال آن ها ناچار به پرداخت دیه می باشند و برای اثبات عدم تمکین نیز به مدارک و ادله ی کافی نیاز دارند تا بتواند این مسئله را به اثبات برسانند.

 

  • ۰۱/۰۶/۱۴
  • وکیل دادگستری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی