وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

وکیل آنلاین و مشاوره آنلاین با وکیل

وکیل آنلاین تلگرام، وکیل آنلاین چت رایگان, وکیل فوری

  • ۰
  • ۰

ما در وکلای آریا دادیاردر این نوشته کوشش می کنیم آغاز بسیاری از جرایم شاخص سایبری و اینترنتی را توضیح دهیم تا با این نوع جرایم آگاهی کلی پیدا کرده، سپس به برخی از ویژگی های یک وکیل سایبری و اینترنتی با بینش و متخصص عقیده می شود.

با توجه به افزایش تکنولوژی در عصر کنونی به مراتب جرایم نو ظهوری اینچنین پدیدار می گردد که نه تنها عام مردم به عنوان جرم دیده را گرفتار می کند، زنگ خطری برای دستگاه قضایی مملکت در جهت تربیت و آموزش قضات متخصص به صدا در می آورد تا در برخورد با این جرایم مدرن، بتوانند حقوق از دست رفته مردم را بازستانند.

جرایم رایانه ای و اینترنتی

جرایم رایانه ای و اینترنتی به نظیر ویروس های همه گیر می باشند به این سبب که در آغاز شناخت کافی از آنها وجود ندارد و پس از گذشت مدتی و بررسی های جامع متوجه می شویم با چه عاملی جرم زایی رو به رو هستیم چون افزایش تکنولوژی متوقف نمی شود.

برای مثال فردی با استفاده از برنامه نویسی درگاه های اینترنتی بانکی، به فرم کاملاً متقلبانه رسیدی از واریز وجه از طریق سیستم شبا برای قربانیانی که فروشنده وسایلشان در سایت های فروش کالا بودند، ارسال می کرد، در صورتی که آن رسید صرفاً با برنامه نویسی پیچیده ای تشکیل شده بود. این خود نشان از پیچیدگی جرایم رایانه ای و اینترنتی دارد.

انواع جرائم رایانه ای و اینترنی

الف- جرایم علیه محرمانگی داده ها:

تا اینکه هک وبسایت های سازمان ها و نهادهای دولتی، هک دادهها مالی شرکت ها را اینچنین می توان مشمول جرم علیه محرمانگی داده ها دانست که بخش اعظمی از شکایات مردم در این دایره وجود دارد و روز به روز با شگردهای مدرن به سیستم عامل های قربانیان خود نفوذ می کنند.

ب- سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه و اینترنت:

در عصر کنونی تعریف سرقت و کلاهبرداری اینترنتی اینچنین تغییر کرده است، دیگر دیواری نیست که سارق از آن بالا رود و یا کلاهبردار با نشان دادن فیزیکی کالایی معیوب یا شناخت نسبت به اینکه طرف مقابلش زود فریب می خورد، جرایم سرقت و کلاهبرداری تحقق یابد؛ سرقت اینترنتی محتمل است صرفاً با هک کردن دادهها بانکی قربانیان اتفاق بیفتد و دیواری اینچنین در کار نباشد.

ت- نشر اکاذیب:

جرم نشر اکاذیب صرفاً شامل نوشتارهای مکتوب از قبیل روزنامه، کتاب، مجله و نیست بلکه در عصر کنونی عام دادهها و اخبار توسط اینترنتی منتشر می شود از قبیل پیج های اینستاگرام، کانال های تلگرامی و وبسایت های اینترنتی؛ نشر اکاذیب علیه اشخاص خصوصاً مسئولین کشوری امری متداول شده و شکایاتی اینچنین از این دست مطرح و مرجع قضایی با توجه به وظیفه ذاتی خود به آن بررسی می کند.

ویژگی های وکیل سایبری و اینترنتی بدون هر شیوه نگرانی از وکیلی که قصد بکارگیری آن را دارید، بپرسید که مختصر در به معین پیشینه کاری خود در دایره جرایم رایانه ای و اینترنتی توضیحی دهد؛ محتمل است با وکیلی تازه کار رو به رو باشید و پیشینه آن چنان در خور توجهی نتواند عرضه نماید.

  • ۰۰/۰۵/۰۶
  • وکیل دادگستری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی